onsdag 11 april 2012

De små detaljerna

Jag är helt värdelös på stora ytor, när ett rum ska målas om eller ett golv ska läggas. Men jag älskar att hitta de små detaljerna som gör all skillnad. Och att planera renovering är roligt och spännande! För första gången ska vi göra om ett rum som är vårt eget. I somras köpte vi hus och har bara hyrt innan. Har alltid känt mig så tveksam inför att göra om det som vi inte äger. Men nu så...
Ska skissa upp hur jag vill att sovrummet ska se ut i slutändan. Har redan hittat två sängbord på loppis och en hylla. Ska försöka hitta det mesta på loppis. Både billigare och återbruk=)
Den här bokstaven hittade jag på Blomsterlandet, tavellist från IKEA. J:et står i Jonathans rum.

8 kommentarer:

  1. SV: Ja de märks rätt väl när det är sjukdommar på gång :/ Hur har det gått då? Klarade ni er? Hoppas :)

    "J"et va fint! Gillar tapetern också... vad heter den?

    Och jo.. bilden på ett par med rosor i bakgrunden i förra/förrförra inlägget..åh så fin den var! ;)

    Kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tapeten är jag helt förälskad i men den följde med huset och är originaltapet från 60-talet. Tänker aldrig måla över den=)
      Bilden på paret är från en annan konstblogg, ja visst är den underbar!!

      Radera
  2. Jo.. vad använder du för papper när du målar med blyerts?
    Har du såna blyerts med olika "styrka"..typ b5 och va de heter? :)
    Är sugen på att köpa.
    Brukade alltid måla med blyerts innan, men med helt vanlig skolpenna.
    Skulle vara skönt att slippa färglägga ibland. Det har jag bara gjort sen jag köpte ProMarkers..

    Tack på förhand ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej igen=)
      Just nu arbetar jag mest med väldigt mjuka pennor från 6B och uppåt till 9B. För detaljer använder jag en vanlig HB penna dvs medelmjuk. Använder bara vanligt ritpapper i block från en konsthandel. Man kan använda det mesta bara inte för tunt om man tänker sudda! Blyerts är kanon när man har ont om tid men mycket inspiration, Promarkers tar ju enormt med tid som du vet=)

      Radera
  3. svar: tusen tack! har fått in 4 jaspis kors just nu, de är de enda 4 kvar i lager :) http://www.kandeeshop.se/sv/68-spring-summer-collection

    SvaraRadera
  4. Gillar dina bilder skarpt gillar också att måla och rita för att illustrera till mina dikter köpte promarkers men har dock inte använt dom... Men kommer titta in hit lite oftare nu och få insperation. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad kul att du gillar=) Skriver mycket själv, himla bra idé att illustrera sina dikter. =)

      Radera