onsdag 7 november 2012

Murmelucker- torsdagstema


Min nya djurart heter Murmelucker. Fast ny och ny, egentligen har jag sett dem uppe på vinden flera gånger. De äter mest blyertspennor har jag märkt, eftersom jag aldrig hittar mina pennor. Barnen ser dem tydligt men jag skymtar dem bara. De föredrar damm och smuts i hörnena därför trivs de bra hemma hos oss. De är 1 - 3 cm stora och vi sätter ut pennstumpar och gamla stearinljus till dem. De gillar inte dammsugare och mopp så för deras skull låter vi bli. Jag har lärt mig att leva tillsammans med dem i vårt hus och kan inte tänka mig ett liv utan dem. 

Nu ska jag iväg till gymmet, förhoppningsvis låter de bli mina senaste penninköp=)

3 kommentarer:

  1. Åh tack! Nu vet jag vad det är för små typer jag ser skymta förbi hos oss. Har de något särskilt läte?
    Kul att hitta till din blogg!

    SvaraRadera